Produceer je elektriciteit via zonnepanelen, WKK of een windmolen?  Dan ben je verplicht je installatie te melden bij Sibelga.

Nieuwe installaties of uitbreidingen
Je moet zowel nieuwe installaties als uitbreidingen verplicht melden.
Wijzigingen aan een bestaande installatie, bv. het vervangen van een omvormer, dienen gemeld te worden via greenmeter.sibelga.be

Ontvangst van het attest
Na je melding ontvang je een attest (*). Dit document is nodig om je installatie aan te sluiten op het distributienet en om in aanmerking te komen voor groenestroomcertificaten.
(*) Let op: Door een groot aantal aanvragen kan het tot twee maanden duren voordat je het attest van Sibelga ontvangt. Bedankt voor je begrip.

Groene meterstanden
Je krijgt ook toegang tot het greenmeter portaal, waar je elke 3 maanden je groene meterstanden invoert. 

Let op: Door een groot aantal aanvragen kan het tot twee maanden duren voordat je het attest van Sibelga ontvangt. Bedankt voor je begrip.

Wat moet je voorbereiden voor deze aanvaag?

  • Je hebt de EAN-code van jouw meter nodig. Deze code begint steeds met 5414489. (meer info)
  • Jouw meter moet ook een verplicht een slimme meter zijn.  Heb je die nog niet, dan kan je hem hier aanvragen.

We hebben minstens volgende documenten nodig die je zal moeten opladen:

  • Conformiteitsattest afgeleverd door een controleorganisme (meer info)
  • Technische fiche van de omvormer

Heb je een productieinstallaties van meer dan 30 kVA? Dan moet je ons ook het bekabelingsschema van het ontkoppelingsrelais bezorgen

Ondervind je een technisch probleem met het versturen van het online formulier?

Maak dan gebruik van het aanvraagformulier in pdf-versie die je ons per e-mail kan verzenden.

Jouw werkaanvraag werd succesvol verstuurd!
Je ontvangt van ons zo dadelijk een bevestigingsmail op jouw e-mail.

Wat zijn de volgende stappen?

1

Controle van uw aanvraag

Binnen de 10 werkdagen ontvang je  van ons een ontvankelijkheidsbrief. Zo weet je of wij jouw aanvraag goed hebben ontvangen en of wij over alle nodige elementen beschikken om een prijsofferte op te maken.
 

2

Eventuele afspraak voor technisch bezoek

Indien nodig zal je door onze technische dienst gecontacteerd worden voor een afspraak om ter plaatse komen. Zo kunnen wij over alle nodige elementen beschikken om een juiste prijsofferte op te maken.

3

Prijsofferte

Eénmaal wij over alle administratieve en technische gegevens beschikken maken wij een prijsofferte op.

4

Betaling en uitvoering van de werken

Van zodra je de offerte hebt betaald, kan je onze dienst planning bellen om een afspraak te maken voor de uitvoering van de werken.

Jouw werkaanvraag werd succesvol verstuurd!
Je ontvangt van ons zo dadelijk een bevestigingsmail op jouw e-mail.

Wat zijn de volgende stappen?

1

Controle van uw aanvraag

Binnen de 2 maanden ontvang je  van ons een ontvankelijkheidsbrief. Zo weet je of wij jouw aanvraag goed hebben ontvangen en of wij over alle nodige elementen beschikken om het Sibelga-attest op te maken.

2

Versturen van het attest

Van zodra we over alle nodige documenten beschikken, versturen we jou het Sibelga-attest