Als je een nieuwe aansluiting wenst of iets wil wijzigen aan je gas- of elektriciteitsaansluiting kan je ons een offerte vragen.
Niet alle werkaanvragen doorlopen al deze stappen, maar voor de meeste gevallen zal er eerst een technisch bezoek nodig zijn alvorens we jou een offerte kunnen sturen.
Eénmaal je de offerte hebt betaald kan het werk ingepland worden.
Simpele aanvragen kan je direct inplannen!
Wens je iets te wijzigen aan één meter? Plan dan direct een uitvoeringsdatum in via ons klantenportaal My Sibelga.
Er komt geen offerte aan te pas, de prijs wordt je onmiddellijk meegegeven en de factuur krijg je achteraf.
Vraag altijd eerst raad aan een elektricien of een gasinstallateur alvorens je een aanvraag doet. Zij kunnen je precies zeggen welk type meter of vermogen je nodig hebt.
Eénmaal je precies weet wat je wenst, kan je ons een aanvraag versturen.
Welke gegevens worden er van jou gevraagd?
- Adres van de werken
- Technische gegegevens (type meter, tarief, ...)
- Eventueel details over jouw zonnepanelen of laadpaal
- Verzendadres offerte & factuur
Het is mogelijk om meerdere aanvragen voor hetzelfde adres te combineren (bijvoorbeeld een aanvraag voor elektriciteit en gas).
Wij trachten binnen 10 werkdagen een ontvankelijkheidsbrief te versturen, zodat je weet dat wij jouw aanvraag goed hebben ontvangen, en we over alle nodige elementen beschikken om een prijsofferte op te maken.
Indien nodig zal je door onze technische dienst gecontacteerd worden voor een afspraak om ter plaatse te komen om een juiste prijsofferte op te maken.
Eénmaal je de offerte hebt betaald, kan je een afspraak inplannen om de werken uit te laten voeren.
Het openen van de meters
Indien je een nieuwe meter bij de plaatsing wil laten openen, moet je een contract afsluiten met een energieleverancier en over een keuring van uw binneninstallatie beschikken.
We raden je aan om zo snel mogelijk een energieleverancier naar keuze te contacteren, zodra we jou de EAN-code voor jouw meter hebben meegedeeld.