Wens je je meter te laten sluiten?
Het sluiten van de meter is gratis.
Houd er wel rekening mee dat er een extra kost verbonden is aan het heropenen van de meter.
1. Contacteer jouw energieleverancier
Contacteer eerst jouw energieleverancier en meld hem dat je je meter wil laten sluiten.
Je energieleverancier zal op zijn beurt Sibelga informeren dat de meter gesloten dient te worden op vraag van zijn klant. Hij zal dit bericht maximaal binnen de 48u naar Sibelga sturen.
2. Bel Sibelga voor een afspraak
Eénmaal wij een bevestiging hebben ontvangen van je energieleverancier dat je meter gesloten moet worden, kan je naar onze klantendienst bellen op 02 549 41 00 om een afspraak te maken.
Best bel je Sibelga de dag nadat je je energielevancier hebt verwittigd! Zo is de kans groter dat wij ondertussen van je energielervancier het sluitingsbericht hebben ontvangen.
Zonder dit bericht van je energieleverancier mogen we de sluiting niet inplannen.
Reken op minimum 2 à 3 werkdagen (afhankelijk van de drukte) nadat je ons gebeld hebt voor we jouw meter kunnen komen sluiten.