Het Bright Festival in Brussel is net achter de rug. Voor de derde keer op rij hadden wij het genoegen om dit event mee op te luisteren met de gepaste verlichting in het hart van de stad.
Onze slogan voor de gelegenheid, 'Wij zorgen voor licht vanavond. En de rest van ’t jaar', vat perfect samen waar wij voor staan, namelijk de verlichting van onze stad. Dit partnerschap met een Brussels, groen en voor iedereen toegankelijk festival sluit naadloos aan bij onze missie: het efficiënt beheer van de straatverlichting en het elektriciteitsnet, terwijl we een betaalbare en inclusieve energietransitie bevorderen.
Het festival vormde de uitgelezen kans om het belang van erfgoedverlichting te benadrukken en onze teams op de voorgrond te plaatsen. Onze collega's van de openbare verlichting zetten zich elke dag opnieuw in voor onderhoud en reparaties in de hele Brusselse regio.
Slimme straatverlichting
Tegen 2030 willen wij alle gemeentelijke straatverlichting vervangen door op afstand bediende LED-verlichting. Dit is onderdeel van onze bredere digitaliseringsstrategie, waarbij we ook glasvezel uitrollen en slimme metersinstalleren. De bedoeling is om tegen 2030 te beschikken over een 100% intelligent openbaar verlichtingsnetwerk. Zo zorgen we niet alleen voor een doeltreffendere straatverlichting, maar verminderen we ook onze impact op het milieu en ons energieverbruik.
Onze teams in de spotlight
Om deze transitie kracht bij te zetten en ons streven naar innovatie en duurzame ontwikkeling te benadrukken, hebben we speciaal een campagne gelanceerd die onze technische teams op de voorgrond plaatst. Misschien heb jij ze zelf ook gespot op het JC Decaux-netwerk rond het festival...